یزدفردا: کرمان را به‌حق «حسین‌آباد» لقب داده‌اند؛ چه از روضه‌های یکصد ساله‌ای که در این استان برای سیدالشهداء علیه‌السلام برپا شده و گواه ارادت مردم به آستان قدس حسینی است و چه سابقه دیرینه در مشارکت برای ساخت گنبد حرم مطهر آقا اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، تا آنجا که مدرن‌ترین گنبد ساخته شده برای اعتاب مقدسه به لحاظ فنی و مهندسی توسط کرمانی‌ها در آینده نزدیک بر روی گنبد فعلی حرم مطهر حسینی نصب خواهد شد.

به گزارش یزدفردا: کرمان مفتخر است که فرزند رشیدش سردارحاج قاسم سلیمانی معروف به «معمار حرم»، موسس ستاد بازسازی عتبات عالیات است که امروز در جای جای میهن اسلامی منشأ خدمات و توفیقات بزرگی است.

سنت‌های حسینی در کرمان که پرده از عمق ارادت مردمش به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه سیدالشهداء علیه السلام برمی‌دارد؛ آنقدر زیاد است که مجال شرح آن در این مختصر نیست.

کرمانی‌ها که در سال‌های اخیر حضور موثر و پررنگی در خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی در عراق داشتند، حالا تصمیم گرفته‌اند حسینیه‌ای در کربلای معلی بسازند تا زیارت سیدالشهداء علیه السلام را برای مشتاقان حضرتش آسان کنند.

بر همین اساس‌، موکب معراج شهدای کرمان که از سال ۹۵ در شارع طویرج به اسکان زائران اربعین و پذیرایی از آنان همت کرده، قصد دارد زمینی که هر ساله موکب در آن مستقر می‌شود را از صاحب عراقی آن بخرد.

صاحب زمین آنقدر منصف است که به بچه‌های کرمان گفته نوسانات قیمت دلار را در نظر نمی‌گیرد و هر وقت پول جور شد، زمین واگذار می‌شود.

آنطور که امین گزستانی مسئول موکب معراج شهدای کرمان گفته است: برای خرید این زمین ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز است که در قالب ۲۰ هزار سهم پنج میلیون تومانی به عاشقان حسینی فروخته می‌شود و علاوه بر آن کسانی که این سطح از توانایی مالی را ندارند، می‌توانند سهم یکصد هزار تومانی بخرند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا